reklama

Otvorený list Petra Kubíka Radovi Procházkovi

Milý Rado, som presvedčený, že Martinčania nepotrebujú žiadnu pomoc premiéra. Svoju výzvu na to, aby som sa vzdal pohľadávky, o ktorej súdy právoplatne rozhodli, že na ňu mám nárok, si sám vopred označil za vtipnú.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (146)

Som presvedčený, že keby si ako advokát zastupoval klienta pri vymáhaní jeho právoplatne súdmi priznanej pohľadávky, tak by ti taká „sranda“ ani nenapadla. Ale dnes nie si právnik, ale politik. A s tým prichádza aj takýto zvláštny zmysel pre humor. Keď som ja legálne kúpil súdmi uznanú pohľadávku, šiel som do toho s vlastnými peniazmi, vlastným menom a vlastnou tvárou. Tvoj stranícky kolega Hrnčiar si na tom robí kampaň za cudzie peniaze, nevyriešením problému v roku 2008 za necelých 400 tisíc spôsobil nárast pohľadávky o ďalších 2,5 milióna a dnes sa zbabelo skrýva za primátorov a starostov Turca.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A do toho si prišiel s tlačovkou, na ktorej ste mi na rovinu povedali, že Hrnčiar urobí všetko preto, aby som nevidel ani euro. Čo "všetko" je ochotný urobiť, vidno z toho, ako v rozpore so zákonom
o verejnom obstarávaní prihral zákazku 2 milióny euro advokátke, ktorá sa v minulosti "osvedčila" v tom, že za sumu 4,4 milióna z verejných peňazí bola úspešná v konaní o jednej ústavnej sťažnosti na Ústavnom sude SR. Použil na to paragraf, ktorý sa používa v prípadoch, keď pri záplavách praská hrádza, alebo hrozí zosuv pôdy na ľudské obydlia. Ako bývalý ústavný právnik vieš, že takúto prácu (zastupovanie v konaní na US) robia špičkoví advokáti "len" za pár tisíc euro. Mne je jasné, že tvoj stranícky kolega verí, že Ústavný súd nerozhoduje podľa pravá, ale podľa iných „pádnych“ dôvodov.
V tomto prípade je tých "pádnych dôvodov" na stole 2 milióny. Tvoj stranícky kolega zjavne verí, že bez týchto "pádnych dôvodov" by rozhodnutie súdu bolo asi iné. A tieto peniaze potrebuje rýchlo, keďže sa dohodol, že túto odmenu nevyplatí advokátke až vtedy keď bude mesto Martin v spore definitívne úspešne, no už vtedy, keď Ústavný súd vec vráti Najvyššiemu súdu na nové konanie, ktoré môže trvať roky a pokojne môže skončiť opäť v neprospech Martina. V čase, keď už Hrnčiar nebude primátor a pohľadávka bude väčšia o pár miliónov na úrokoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja vieru tvojho straníckeho kolegu v to, že Ústavný súd rozhodne inak keď na stole leží 2 milióny euro, než keby na stole neležali, nezdieľam. Vari ty áno?

Ako som spomenul v úvode, Martinčania nepotrebujú pomoc premiéra. Ten dlh sa dá v pohode za 6 rokov splatiť z prebytkov bežného hospodárenia mesta. Bez nútenej správy a obmedzenia fungovania mesta. Čo Martin potrebuje, sú politici, ktorí sa nestavajú nad zákon a nad rozhodnutia súdov. Politici, pre ktorých platia tie isté pravidlá, ako pre bežných ľudí. Politici, ktorí tie pravidlá rešpektujú. Nie politici, ktorí potom, čo vec poorali, pohnojili a babrácky nevyriešili, kričia, že treba pravidlá zmeniť
a utekajú s tým za premiérom. Riešenie celej "kauzy" je jednoduché: rešpektovať zákon a rozhodnutia súdov a nevyhýbať sa zodpovednosti. Hrdinom za cudzie peniaze vie byt každý.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže na tvojej "vtipnej" výzve som sa nepobavil. Vidím za ňou politika, ktorý sa stavia nad zákon. A to zatiaľ vždy v histórii dopadlo veľmi zle. Mal som a mám zato, že nie si ten typ politika, ktorý následky svojich rozhodnutí hádže na iných. Nerozumiem preto tomu, ako a prečo sa zastávaš svojho straníckeho kolegu a obhajuješ jeho neobhájiteľný postoj.

S pozdravom,

Peter

Peter Kubík

Peter Kubík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  1x

pracujem ako advokát, nemám rád obleky a kravaty a vo voľnom čase bicyklujem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu